مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 مهر 1401 ساعت 10:322022-10-10فناوري

هشدار برای وضعیت زبان فارسی در وب!


خبر خوش افزایش سهم زبان فارسی از محتوای وب دیری نپایید و نزولی که برای فارسی از هشت ماه قبل در سکوت خبری آغاز شده، همچنان ادامه دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، مردادماه سال گذشته بود که خبری درباره وضعیت زبان فارسی، موجب فخر مسئولان حوزه فناوری اطلاعات شد.

رضا باقری اصل، دبیر وقت شورای اجرایی فناوری اطلاعات در آن زمان، در توییتی اعلام کرده بود که سهم زبان فارسی از محتوای وب به 3/4 درصد رسید و زبان فارسی بعد از انگلیسی، روسی، ترکی و اسپانیولی در جایگاه پنجم قرار گرفت… ماجرا در واقع از این قرار بود که زبان فارسی در جایگاه پنجم در میان زبان های پرکاربرد اینترنت قرار گرفت.

این درحالی بود که سهم زبان فارسی در ابتدای سال 2014 یعنی دی ماه 1392 تنها 0/8 درصد بود و در جایگاه چهاردهم قرار داشت.

حتی پیش از آن، در اسفند 96 نیز محمدجواد آذری جهرمی، وزیر وقت ارتباطات و فناوری اطلاعات، در توییتی اعلام کرده بود: در حالیکه جهانی شدن باعث نزول سهم برخی زبان های دنیا از جمله عربی در فضای مجازی شده است، خوشبختانه آمار معتبر جهانی (W3Tech) گزارش از رشد شتابان سهم خط و زبان فارسی در اینترنت طی سال های اخیر داشته است.

اکنون سهم زبان فارسی به 1/8 درصد رسیده است… اما از اواخر سال گذشته، اتفاقی در حال رخ دادن است که شاید چون دیگر موجب فخر مسئولان نیست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار برای وضعیت زبان فارسی در وب!

هشدار برای وضعیت زبان فارسی در وب!