مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 مهر 1401 ساعت 10:372022-10-10اقتصادي

پهنه ایران درحال خشک شدن


رییس مرکز ملی خشکسالی سازمان هواشناسی گفت: «جایی در ایران وجود ندارد که بگوییم کاهش آب شرایط مطلوبی دارد، هر نقطه از کشور را انگشت بگذارید متوجه شرایط بد آب می شوید، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از خبرآنلاین، بارش های کمتر از نرمال در سال های اخیر بیشتر شده است، پیش بینی ها نشان می دهد سال جاری هم بارش های کمی پیش رو است، حداقل پاییز امسال نباید چندان انتظار باران های پاییزی داشت، اما این وضعیت به عدم مدیریت مصرف آب در بخش های مختلف مانند کشاورزی گره خورده است، وضعیتی که اگر ادامه داشته باشد بیابانی شدن مناطق مسکونی و خالی از سکنه شدن آن ها دور از ذهن نیست.

احد وظیفه، رییس مرکز ملی خشکسالی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی در گفت وگویی به خبرآنلاین می گوید: یکی از تبعات مهم کمبود آب مهاجرت است، جمعیتی که برای کار کردن آب نداشته باشد، راهی جز رها کردن آن منطقه ندارد، مناطقی که شبیه کویر مرکزی فعلی می شوند که هیچ سکنه ای ندارد.

متن کامل گفت وگو در ادامه آمده است.

  مقدار بارش ها در پاییز امسال چگونه است؟ برآوردها نشان می دهد بارندگی ها در پاییز امسال کمتر از نرمال است، البته پیش بینی های فصلی قطعی نیست و معمولاً به صورت احتمالی بیان می شود، اما همین احتمال ها می گویند انتظار داریم پاییز خشکی داشته باشیم، اگر بخواهم به صورت عددی ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پهنه ایران درحال خشک شدن

پهنه ایران درحال خشک شدن