مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 مهر 1401 ساعت 14:022022-10-10اقتصادي

خوشاب یکی از قطب های تولید پسته در خراسان رضوی است


مدیر جهاد کشاورزی خوشاب با اشاره به اینکه شهرستان خوشاب یکی از قطب های تولید پسته در خراسان رضوی است گفت: به دلیل کیفیت بالای تولید پسته «کله قوچی» شهرستان خوشاب رتبه اول استان را دارد و شاید رتبه اول کشور را نیز دارا باشد.

- ابراهیم رود سرابی در گفت وگو با خبرنگار فارس در خوشاب اظهارکرد: شهرستان خوشاب یکی از قطب های تولید پسته در خراسان رضوی است و به دلیل کیفیت بالای تولید پسته کله قوچی شهرستان خوشاب رتبه اول کیفیت در استان را دارد.

مدیر جهاد کشاورزی خوشابافزود : شهرستان خوشاب با دارا بودن بیش از 12 هزار هکتار سطح زیر کشت پسته رتبه دوم استان خراسان رضوی را از نظر کشت این نوع محصول صادراتی داراست.

وی با اشاره به اینکه پسته خوشاب به کشورهای اروپایی نظیر آلمان، انگلیس، بلغارستان و مجارستان صادر می شود، افزود: پسته خوشاب در آسیا نیز به کشورهایی نظیر مالزی، سنگاپور، صادر می شود.

مدیر جهاد کشاورزی خوشاب اضافه کرد: درآمد گردش مالی پسته این شهرستان بیش از 2500 میلیارد تومان در سال است و نیازمند سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنایع تبدیلی برای صادرات است.

رودسرابی با بیان اینکه در حال حاضر 17 ترمینال فرآوری پسته در شهرستان در حال فعالیت است که برخی از آنها برای باغات شخصی استفاده می شود، گفت: در سال جاری پیش بینی شده است 25 هزار تن برداش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خوشاب یکی از قطب های تولید پسته در خراسان رضوی است

خوشاب یکی از قطب های تولید پسته در خراسان رضوی است