مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 مهر 1401 ساعت 15:572022-10-10اجتماعي

دلیل مرگ متعدد بزهای وحشی در چالوس


لاشه 25 راس کل و بز وحشی پاییز امسال در محیط زیست نوشهر، چالوس و منطقه حفاظت شده البرز مرکزی شمالی کشف شد.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از شفقنا، کشف 25 لاشه کل و بز وحشی در محیط زیست نوشهر و چالوسبه گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیمای مازندران، رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش مازندران گفت: نخستین لاشه کل و بز وحشی 30 شهریور ماه امسال در حوزه مشترک نوشهر و چالوس و در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی شمالی کشف شد.

کوروس ربیعی افزود: کشف لاشه کل و بز وحشی در همین منطقه تا روز 13 مهرماه ادامه داشت و تا این تاریخ لاشه 25 راس کل و بز کشف شد.

او ادامه داد: از روز 13 مهرماه تاکنون گزارشی از کشف لاشه جدید دریافت نشده است، اما احتمال دارد مرگ کل و بز وحشی ادامه دار باشد.

رییس اداره نظارت بر امور حیات وحش مازندران گفت: نمونه هایی از لاشه حیوانات تلف شده با همکاری اداره دامپزشکی تهیه و به آزمایشگاه مرکزی سازمان دامپزشکی کشور ارسال شده است که هنوز نتیجه قطعی اعلام نشد ربیعی افزود: با توجه به شواهد موجود احتمال شیوع طاعون نشخوارکنندگان کوچک در این منطقه وجود دارد او گفت: پایش ها در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی و حوزه نوشهر، کلادرشت، نور و چالوس در حال انجام است و دام های اهلی نیز از محدوده ای که لاشه کل و بز وحشی پیدا شده بودند با همکاری محیط بانان خارج شدند رییس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دلیل مرگ متعدد بزهای وحشی در چالوس

دلیل مرگ متعدد بزهای وحشی در چالوس