مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 18 مهر 1401 ساعت 16:322022-10-10بين الملل

حق آزادی سفر از شهروندان ایران گرفته شد؟


سخنگوی وزارت خارجه به دنبال تعلیق غیررسمی صدور ویزای شنگن در ایران، این اقدام کشورهای اروپایی را در تعارض و مغایر با مواضع آن ها نسبت به حقوق شهروندان ایرانی اعلام کرد و گفت: -   به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، بنابر آنچه حرمت الله رفیعی ـ رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران ـ اعلام کرده است، برخی سفارتخانه های اروپایی، به ویژه در حوزه شنگن، بدون اطلاع رسمی و در تصمیمی که بیشتر شکل غیررسمی دارد، رسیدگی به درخواست ویزا را فعلا متوقف کرده و صدور ویزای شنگن را به حالت تعلیق درآورده اند.

بنابراین گزارش نیز بیانگر این بوده است که تعیین وقت اینترنتی برای درخواست ویزای شنگن از سفارتخانه های کشورهای اروپایی یا شرکت های مرتبط با آنها غیرممکن شده است.

همچنین به گفته مسؤول ویزا در یکی آژانس های تهران، روند رسیدگی به درخواست های ویزا از سوی سفارتخانه کشورهای اروپایی (حوزه شنگن) مستقر در ایران متوقف شده و امکان گرفتن نوبت ویزا از این سفارتخانه ها تا پایان ماه اکتبر (حدودا دهم آبان ماه 1401) وجود ندارد.

واکنش تهران به عدم صدور روادید شینگن برای اتباع ایرانی تا کنون از سفارتخانه های فرانسه، هلند، آلمان، ایتالیا، پرتغال، اسپانیا، چک، سوییس و سوئد به عنوان کشورهایی که صدور ویزا را برای اتباع ایرانی، در پی ناآرامی ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حق آزادی سفر از شهروندان ایران گرفته شد؟

حق آزادی سفر از شهروندان ایران گرفته شد؟