مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 مهر 1401 ساعت 09:022022-10-11اقتصادي

نرخ بیکاری تابستان امسال در ایلام 6/6 درصد است


رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری جمعیت استان در فصل تابستان امسال 6/6 درصد است.

- امین دوست محمدی رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام گفت: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران نرخ بیکاری جمعیت استان در فصل تابستان امسال 6/6 درصد است به عبارت دیگر، 6/6 درصد از جمعیت فعال استان بیکار بوده اند.

وی افزود: مشارکت اقتصادی سال جاری به نسبت سال اخیر کاهش داشته است چرا که نرخ مشارکت در سال 1400، 34/5 بوده است اما در تابستان امسال 32/6 درصد بوده و این شاخص بیانگر کاهش نرخ مشارکت اقتصادی است.

  رییس سازمان برنامه و بودجه استان اعلام کرد: استان ایلام رتبه چهارم در جدول رتبه بندی نرخ بیکاری و رتبه 31 در نرخ مشارکت اقتصادی و رتبه 30 نسبت اشتغال در کشور است.

وی افزود: براساس اعلام مرکز آمار کشور، نرخ بیکاری استان در سال 1400، 7/3 درصد بود که اکنون به 6/6 رسیده، مرکز آمار ایران به صورت سالیانه و فصلی آمار را اعلام می کند.

  دوست محمدی در پایان گفت وگو اعلام کرد: برنامه های تنظیم شده، سهم هر کدام از دستگاه های اجرایی برای ایجاد اشتغال تا پایان سال 1401 مشخص شده و در حال اجرا است که کمیته امداد ایلام با 6200 شغل با کمک تسهیلات تبصره 16 و سایر منابع داخلی خود، از مه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نرخ بیکاری تابستان امسال در ایلام 6/6 درصد است

نرخ بیکاری تابستان امسال در ایلام 6/6 درصد است