موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - متناسب سازي - تامين اجتماعي - همسان سازي حقوق بازنشستگان - بازنشستگان تامين اجتماعي - همسان سازي حقوق - سرمربي جديد - ليگ نخبگان آسيا - بازنشستگان كشوري - فرمانده انتظامي - ليگ برتر شنا - انتخابات فدراسيون بوكس - مذاكرات آمريكا و عراق - راه روستايي مسدود - سازمان وظيفه عمومي ناوا - بيسان گشت - محمدرضا واعظ مهدوي - فرمانداري لامرد - همسر مظفرالدين شاه - شعله پس - برجسته نگار هوشمند - كرسي آزادانديشي - كشتي فرنگي قهرماني روسيه

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 مهر 1401 ساعت 15:122022-10-11سياسي

تحلیل آصف بیات از اعتراضات


با ظهور «مردم» به عنوان سوژه، به عنوان ابر جمعی که در آن مرز ها و تفاوت های طبقاتی، جنسیتی، قومی، مذهبی به طور موقت و به نفع خیز عمومی بزرگ تری رنگ می بازند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، روزنامه اعتماد نوشت: آصف بیات، پژوهشگر ارشد جامعه شناسی و علوم سیاسی برای کتابخوان ها و اهل فکر و فرهنگ ایرانی نامی آشناست.

بسیاری از کتاب ها و مقالات مهم او به فارسی ترجمه شده و بار ها به چاپ رسیده است که از آن میان می توان به این عناوین اشاره کرد: سیاست های خیابانی (نشر شیرازه)، پسا اسلام گرایی (نشر بزنگاه)، کارگران و انقلاب 57 (نشر اختران) و زندگی همچون سیاست (نشر اینترنتی).

بیات به گواهی آثارش دهه هاست تحولات ایران و کشور های خاورمیانه را به طور دقیق و موشکافانه دنبال کرده و براساس آن تحلیل هایی قابل توجه ارایه کرده است.

دیدگاه های او درباره جنبش ها و خیزش ها و انقلاب های منطقه، همواره مورد توجه تحلیلگران علوم سیاسی و جامعه شناسی بوده و هست.

با آصف بیات درباره وقایعی که این روز ها در ایران در جریان است، گفتگو کردیم.

پروفسور بیات، در این گفتگو از صرف یک پژوهشگر مشاهده گر فراتر رفته و به عنوان یک ایرانی، دغدغه ها و نگرانی های خود را هم مطرح می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیل آصف بیات از اعتراضات

تحلیل آصف بیات از اعتراضات