مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 19 مهر 1401 ساعت 20:572022-10-11بين الملل

هشدار امیرعبداللهیان به وزیر خارجه فرانسه


وزیر امور خارجه درباره گفتگوی تلفنی با همتای فرانسوی گفت: به مداخله اروپا در امور داخلی ایران اعتراض کرده و گفتم اگر اتحادیه اروپا اقدام محدود کننده بکند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، اقدام محدود کننده بکند، اقدام متقابل می کنیم.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازفارس، پس از آنکه اغتشاشات در ایران به بهانه مرگ مهسا امینی کلید زده شد، انگلیس، فرانسه و آلمان سه عضو اروپایی برجام نیز همسو با آمریکا در حمایت از اغتشاشگران وارد میدان شدند و در این راستا نه تنها بیانیه های مداخله جویانه صادر کردند، بلکه از اعمال تحریم هم سخن گفتند و در این میان روز گذشته (دوشنبه) 18 مهر ماه، انگلیس تحریم علیه یک نهاد و چند مقام ارشد سیاسی و امنیتی ایران را عملیاتی کرد.

  یک منبع وزارت خارجه آلمان هم در این زمینه اعلام کرد که آلمان، فرانسه، دانمارک، اسپانیا، ایتالیا و جمهوری چک 16 پیشنهاد برای اعمال تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه ایران ارائه داده اند و قرار است وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست 17 اکتبر (25 مهر) درباره تحریم های جدید تصمیم گیری کنند.

البته اتحادیه اروپا اخیر قطعنامه ای را در خصوص اوضاع داخلی ایران صادر کرد که با واکنش ناصر کنعانی سخنگوی وزارت خارجه ایران روبرو شد و این قطعنامه را مردود و بی ارزش خواند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هشدار امیرعبداللهیان به وزیر خارجه فرانسه

هشدار امیرعبداللهیان به وزیر خارجه فرانسه