مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مهر 1401 ساعت 00:022022-10-11اقتصادي

اذعان صندوق بین المللی پول به کاهش شدید رشد اقتصادی کشورهای آمریکایی و اروپایی


صندوق بین المللی پول در جدیدترین گزارش خود اعلام کرد، رشد اقتصادی آمریکا و کشورهای اروپایی به علت افزایش قیمت نفت و گاز و افزایش نرخ تورم و هزینه های زندگی به شدت کاهش یافته است و پیش بینی می شود این روند در سال بعد هم ادامه یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، بر اساس جدیدترین گزارش چشم انداز اقتصادی جهان صندوق بین المللی پول که ساعتی پیش منتشر شد، علاوه بر همه گیری کرونا که به شدت بر رشد اقتصادی در تمامی مناطق در جهان تاثیر گذاشته بود و هنوز کشورها نتوانسته بودند به طور کامل از اثرات آن رهایی پیدا کنند، درگیری نظامی روسیه و اوکراین و به دنبال آن تحریم های غرب علیه نفت و گاز روسیه و کمبود عرضه و گران شدن نفت و گاز به شدت بر رشد اقتصادی اقتصادهای بزرگ جهان و همچنین رشد اقتصادی جهان تاثیر گذاشته است.

در این گزارش آمده است، فعالیت های اقتصادی در جهان رکود گسترده و شدیدتر از انتظاری را تجریه می کند و نرخ تورم بالاتر از آن چیزی است که در چندین دهه گذشته دیده شده است.

بحران هزینه های زندگی، سخت شدن شرایط مالی در بیشتر مناطق، حمله روسیه به اوکراین و همه گیری کووید-19 به شدت بر این چشم انداز تاثیر گذاشته است به طوری که بر اساس پیش بینی های این گزارش، کشورهای توسعه یافته حتی در سال بعد هم از این وضعیت رهایی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اذعان صندوق بین المللی پول به کاهش شدید رشد اقتصادی کشورهای آمریکایی و اروپایی

اذعان صندوق بین المللی پول به کاهش شدید رشد اقتصادی کشورهای آمریکایی و اروپایی