مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مهر 1401 ساعت 01:022022-10-11سياسي

لیالی: سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی دو لبه قیچی برای بریدن رشته وحدت اند


عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی گفت: امروز جریانات تند مذهبی از هر دو طرف شیعه و سنی مثل داعش و تشیع انگلیسی یا به تعبیر رهبری تشیع انگلیسی و سنی آمریکایی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، در هفته وحدت هستیم و سؤالی که در این ایام بر اساس برخی گفت وگو ها مطرح می شود، این است که منشأ وحدت را باید در کجا جست وجو کرد و رویکردها به این مقوله از چه چیزی برخاسته؟ در این باره با حجت الاسلام محمدعلی لیالی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی هم کلام شدیم که در ادامه مشروح این مصاحبه را می خوانید.

حجت الاسلام محمد علی لیالی وحدت یک مقوله قرآنی است  حجت الاسلام لیالی گفت: بحث وحدت، امت اسلامی، امت واحده و عباراتی از این دست منشعب از قرآن و ابحاثی قرآنی هستند و دارای جنبه جهان بینی توحیدی اند.

اصل در اسلام تسلیم است و تسلیم زمانی محقق می شود که فرد شهادتین را جاری کند؛ شهادت به وحدانیت خداوند و شهادت به رسالت نبی مکرم.

هر کسی که شهادتین گوید حکم اسلام بر آن بار می شود و عضوی از جامعه و امت اسلام محسوب می شود.

  آیاتی در باب اصل وحدت وی افزود: دلایل وحدت و انسجام امت اسلامی که برگرفته از جهان بینی توحیدی ماست، بحث مفصلی دارد که اساسی ترین مبانی آن بر گرفته از قرآن و روایات است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لیالی: سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی دو لبه قیچی برای بریدن رشته وحدت اند

لیالی: سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی دو لبه قیچی برای بریدن رشته وحدت اند