مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مهر 1401 ساعت 16:022022-10-12سياسي

رییسی: روز حافظ فرصت مغتنمی برای بازاندیشی در افکار بلند عرفانی است


رییس جمهور در پیامی با گرامیداشت روز حافظ خاطرنشان کرد: این روز فرصت مغتنمی برای بازاندیشی در افکار بلند عرفانی و انسانی این گنجینه گهربار و سرمایه درخشان ملی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، آیت الله سید ابراهیم رییسی  رییس جمهور در پیامی با گرامیداشت روز حافظ تاکید کرد: ما حافظ را فقط به منزله یک حادثه تاریخی و برگی زرین در دفتر حیات معنوی مردم ایران ارج نمی نهیم، بلکه این زبان گویای اسرار غیب حامل یک پیام امیدآفرین و یک فرهنگ تعالی بخش است.

در پیام رییس جمهور آمده است: بیستم مهر ماه، روز حافظ، عارف بی بدیل و شاعر بلندآوازه ایران را گرامی می دارم و این مناسبت فرخنده را فرصت مغتنمی برای بازاندیشی در افکار بلند عرفانی و انسانی این گنجینه گهربار و سرمایه درخشان ملی می دانم.

ما حافظ را فقط به منزله یک حادثه تاریخی و برگی زرین در دفتر حیات معنوی مردم ایران ارج نمی نهیم، بلکه این زبان گویای اسرار غیب حامل یک پیام امیدآفرین و یک فرهنگ تعالی بخش است.

مدارا و گذشت، بخشش و محبت و گریز از سالوس و ریا و در نهایت برپا کردن آرمان شهر عشق و عدالت، پیام شورانگیزی است که از لابلای بیت الغزل های معرفت حافظ، انسان سرگشته و اسیر افراط گرایی، نیرنگ و خشونت امروز را به صفای دعای سحرگاهی و دوری از تزویر و اجتناب از خدعه و قساوت و نام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییسی: روز حافظ فرصت مغتنمی برای بازاندیشی در افکار بلند عرفانی است

رییسی: روز حافظ فرصت مغتنمی برای بازاندیشی در افکار بلند عرفانی است