مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مهر 1401 ساعت 17:172022-10-12اقتصادي

222 هکتار از اراضی همدان زیر کشت گلخانه ای است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، علیرضا قاسمی فرزاد استاندار همدان بعدازظهر امروز در ستاد گلخانه ها با حضور فرمانداران و به طور ویدئوکنفرانس اظهار کرد: ضرورتی ندارد در شرایطی که وضعیت آب استان در بحران است، به سمت کشت هندوانه و محصولات پرآب بر برویم.

وی گفت: در تغییر الگوی کشت و شیوه های آن، از محصولاتی مانند دانه های روغنی، کلزا، گشنیز، رازیانه، زعفران و دیگر محصولات دانش بنیان که ارزش افزوده بالایی دارند، استفاده شود.

استاندار همدان با بیان اینکه با توجه با شرایط کم آبی در استان، کشت گل محمدی، جایگزین کشت های دیمی قرار گیرد، افزود: هدف ما در استان، تقلیل میزان مصرف آب و افزایش بهره وری آب و خاک است.

قاسمی فرزاد با تأکید بر اینکه شهرستان های استان، استعداد و ظرفیت کشت گلخانه ای در زمینه های مختلف را دارند، اضافه کرد: هم اکنون با کشت های گلخانه ای که در استان انجام شده، 2 هزار و 400 نفر مشغول به کار هستند.

وی با اشاره به اینکه 222 هکتار از اراضی استان، زیر کشت گلخانه ای قرار گرفته است، ابراز کرد: طبق هدف گذاری انجام شده تا پایان امسال، باید 117 هکتار کشت گلخانه ای در استان مورد احداث قرار گیرد.

استاندار همدان عنوان کرد: با توجه به تکلیف وزرات جهاد کشاورزی برای کشت گلخانه ای ( 25 هکتار در سال برای هر استان) حرکت کشت گلخانه ای در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

222 هکتار از اراضی همدان زیر کشت گلخانه ای است

222 هکتار از اراضی همدان زیر کشت گلخانه ای است