مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مهر 1401 ساعت 17:322022-10-12سياسي

تندروی های فرهنگی از هر دو سو که هزینه اش را نظام پرداخت می کند


گروهی تندرو در جریان اصلاحات در دهه هفتاد و هشتاد مواضع و اقدامات غیرقابل دفاعی پیرامون مذهب و مسائل فرهنگی بیان کردند و در دستور کار قرار دادند، - پس از حوادث اخیر، شاهد یک سلسله موضع گیری های عجیب از سوی برخی اشخاص دارای تریبون بودیم که حتی واکنش برخی چهره های معتمد نظام را در پی داشت؛ وضعیتی که این چراغ هشدار را روشن می کند که باید مراقب خطر تاثیرات مخرب تندروهای فرهنگی از هر دو سو بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ؛ پس از روی کار آمدن جریان اصلاحات در مجلس ششم و دولت هفتم شاهد میدان دادن به جریان رادیکال در میان طیف اصلاح طلبان بودیم که سطح تنش را در کشور افزایش داد.

این افزایش سطح تنش زمینه را برای تقویت صدای گروهی رادیکال را در میان جریان اصول گرا نیز فراهم کرد که در نهایت نتیجه اش روی کار آمدن دولت احمدی نژاد و تشدید فضای دوقطبی به عنوان یکی راهبردهای این گروه بود.

افزایش میدان یافتن این دو گروه تندرو در دو جریان سیاسی، فضا را برای لحن متعادل محدود کرد و در نهایت بخشی از جریان مصلح در هر دو جریان سیاسی را از میدان بازی، به سکوی تماشاگران انتقال داد.

یکی از دلایل شکل گیری حرکت های به ظاهر بی سر در کشور که هر دو جریان سیاسی اصلی کشور را به رسمیت نمی شناسد، همین فضای رادیکال است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تندروی های فرهنگی از هر دو سو که هزینه اش را نظام پرداخت می کند

تندروی های فرهنگی از هر دو سو که هزینه اش را نظام پرداخت می کند