مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مهر 1401 ساعت 22:422022-10-12پزشكي

مدیریت بحران: کم آبی ارتباط مستقیم با بیماری سالک دارد


فارس، اصفهان و خوزستان بیشترین موارد شناسایی شده ابتلا به بیماری سالک را در کشور دارند که هریک از آنها به نوعی با مسائل تغییر اقلیم و کم آبی مواجه هستند.

- مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: مخاطرات آب و هوایی بیماری سالک را تشدید کرده است و کم آبی و خشکسالی ارتباط مستقیمی با این بیماری دارد.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، منصور شیشه فروش روز چهارشنبه در همایش ملی ایده های کاربردی در راستای پیشگیری، تشخیص و درمان بیماری سالک در دانشگاه علوم پزشکی اصفهان افزود: فارس، اصفهان و خوزستان بیشترین موارد شناسایی شده ابتلا به بیماری سالک را در کشور دارند که هریک از آنها به نوعی با مسائل تغییر اقلیم و کم آبی مواجه هستند.

  وی با بیان اینکه برخی مناطق سالک خیز در اصفهان در کنار زاینده رود و تالاب گاوخونی خشک قرار دارند، اظهار داشت: لازم است وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی این موارد را مورد توجه قرار دهد و گزارشی در این زمینه به وزارت نیرو در زمینه ضرورت تامین آب جهت این مناطق بویژه زاینده رود و تالاب گاوخونی، ارائه شود.

  شیشه فروش اضافه کرد: در مناطقی که دچار خشکسالی و کم آبی است، شرایطی مانند جمع شدن زهآب، باعث ایجاد منبع لانه گزینی موش های صحرایی و پشه های خاکی ناقل سالک می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مدیریت بحران: کم آبی ارتباط مستقیم با بیماری سالک دارد

مدیریت بحران: کم آبی ارتباط مستقیم با بیماری سالک دارد