مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 20 مهر 1401 ساعت 23:222022-10-12فرهنگي

حافظ نماد ملی ایران اسلامی است


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سالروز گرامیداشت حافظ در تالار حافظ شیراز بیان کرد: سال ها و قرن ها است که نام حافظ بزرگ جزو نمادهای ملی و فرهنگی ایران اسلامی است و هرجا نام ایران و تمدن پرشکوه ایرانی و اسلامی است نام حافظ نیز به گوش می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، محمد مهدی اسماعیلی شامگاه چهارشنبه در بیست و ششمین سالروز گرامیداشت حافظ در تالار حافظ شیراز بیان کرد: سال ها و قرن ها است که نام حافظ بزرگ جزو نمادهای ملی و فرهنگی ایران اسلامی است و هرجا نام ایران و تمدن پرشکوه ایرانی و اسلامی است نام حافظ نیز به گوش می رسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: در تمامی جغرافیای ایران زمین نام و یاد حافظ درخشان است و کمتر شهر اسلامی در جهان است که نام حافظ را نشنیده باشند و از او به عنوان ادیب نام آور یاد نشود این درحالی است که در آخرین سفری که ریاست جمهوری به سمرقند داشتند نام حافظ به کرات آورده شد.

اسماعیلی افزود: گفته می شود تیمور با حافظ دیداری داشته و حاصل این دیدار شعر معروف اگر آن ترک شیرازی به دست آرد دل ما را / به خال هندویش بخشم سمرقند و بخارا .

وی با اشاره به موضوع فرهنگ و ادب پارسی ادامه داد: فرهنگ ایرانی و مردمان این سرزمین دارای ویژگی منحصر به فردی هستند و این ویژگی چیزی جز فرهنگ دوستی نیست لازم به ذکر است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حافظ نماد ملی ایران اسلامی است

حافظ نماد ملی ایران اسلامی است