مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 مهر 1401 ساعت 15:022022-10-13پزشكي

خیز دانش بنیان ایران برای واکسن سرطان


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، واکسن های مبتنی بر پلتفرم آران ای پیام رسان موسوم به mRNA، در زمان همه گیری کووید-19 به جهان معرفی شدند، - وحید خدامی، مدیرعامل شرکت دانش بنیان سازنده نخستین واکسن کووید-19 ایرانی مبتنی بر پلتفرم mRNA از روند تحقیق و توسعه این واکسن و سایر دارو ها و درمان های در حال توسعه با این فناوری گفت.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، واکسن های مبتنی بر پلتفرم آران ای پیام رسان موسوم به mRNA، در زمان همه گیری کووید-19 به جهان معرفی شدند، اما واقعیت این است که سال ها پیش از شروع این بیماری، متخصصان زیست فناوری در برخی نقاط جهان برای ساخت واکسن های سرطان و بیماری های مهلک ویروسی ازجمله ایدز بر مبنای این پلتفرم در حال تحقیق و توسعه بوده اند.

یکی از دانشمندانی که از 5سال پیش در ایران مشغول توسعه انواع فرآورده های دارویی و درمانی مبتنی بر mRNA است، دکتر وحید خدامی است.

وحید خدامی، فارغ التحصیل مقطع دکترا در رشته زیست شناسی مولکولی از دانشگاه یوتای آمریکاست.

او پس از دوره دکترای خود و سپری کردن 2دوره پسادکترا در انستیتو سرطان هانتسمن در ایالت یوتا و دپارتمان زیست شناسی سلولی دانشگاه هاروارد (ماساچوست) پس از 10سال تحصیل و تحقیق در آمریکا سال1396 به ایران بازگشته است تا این فناوری مهم در پیشگیری و درمان ان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خیز دانش بنیان ایران برای واکسن سرطان

خیز دانش بنیان ایران برای واکسن سرطان