مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 21 مهر 1401 ساعت 15:122022-10-13اقتصادي

جهش صنعت CNG در کدام دولت رخ داد


طبق گزارش شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، صنعت CNG در دولت نهم و دهم جهش یافت بدین صورت که تعداد جایگاه های CNG از 72 به 2010 جایگاه افزایش یافت و میزان مصرف روزانه CNG نیز از 0.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بررسی روند مصرف سوخت در دنیا نشان می دهد که سبد سوخت حمل و نقل کشورها از سوخت های مایع مثل بنزین و گازوییل به سمت استفاده از سوخت های گازی مثل CNG و LNG و انرژی های تجدیدپذیر در حال حرکت است.

جایگزینی سوخت های پاک به جای سوخت مایع در سبد سوخت کشورها، علاوه بر مزایای زیست محیطی، موجب درآمدزایی دولت ها از طریق صادرات فرآورده های نفتی با قیمت بالا و یا شیفت محصولات نفتی از سوخت به سمت تولید محصولات شیمیایی در پتروپالایشگاه ها شده است.

در ایران نیز توسعه صنعت CNG با تمرکز بر جایگزینی بنزین در دستور کار قرار گرفته است.

حال سوال اساسی این است که کدام دولت در جهش این صنعت پاک و سودآور در کشور نقش داشته است؟ طبق گزارش شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، صنعت CNG در دولت نهم و دهم جهش یافت بدین صورت که تعداد جایگاه های CNG از 72 به 2010 جایگاه افزایش یافت و میزان مصرف روزانه CNG نیز از 0.

4 به 19 میلیون متر مکعب در روز رسید.

تصویر 1 در دولت یازدهم و دوازدهم، تعداد جایگاه های CNG تنها حدود 500 عدد افزایش یافت و میزان مصرف نیز از 19 به 22 میلیون متر مکعب در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جهش صنعت CNG در کدام دولت رخ داد

جهش صنعت CNG در کدام دولت رخ داد