مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 مهر 1401 ساعت 09:172022-10-14اجتماعي

هر کودک کار و خیابان، یک کد یونیک


یکی از مزیت های خوب طرح شناسایی کودکان کار و خیابان با کد یونیک این است که دیگر امکان ورود بی حساب و کتاب کودک به چرخه کودکان کار و خیابان و شمارش جدید او نیست و به محض ورود به خیابان و اسکن عنبیه تمام پرونده او و خانواده اش درصورت اخذ حمایت مشخص می شود.

- او مهم ترین هدف بهزیستی از اجرای طرح های حمایتی از کودکان کار و خیابان را کاهش ساعات حضور کودکان در خیابان برمی شمارد و می گوید: بررسی وضعیت تحصیل کودکان کار و خیابان توسط 63 مرکز حمایتی ما انجام می شود و مشخص می کنند که کودک متناسب با سنش از تحصیل بازمانده است یا خیر.

اگر کودک متناسب با سنش تحصیل کرده اما الان بنا بر شرایطی از تحصیل بازمانده است، امکان بازگشت به تحصیل را با رایزنی با آموزش و پرورش برای کودک فراهم می کنند.

  به گفته او اگر کودک از اتباع باشد و اگر امکان حضور در مدرسه را داشته باشد، آن امکان برایش فراهم می شود اما اگر امکان حضور در مدرسه را نداشته باشد در همان مراکز حمایتی کلاس های آموزشی را برای این کودکان برقرار کرده و در پایان سال از این کودکان امتحان اخذ می شود و گواهی پایان دوره را دریافت می کنند.

این اقدام برای کودکانی که به صورت غیر مجاز در کشور حضور دارند هم انجام می شود و امکان تحصیل برای این کودکان نیز در این مراکز فراهم است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هر کودک کار و خیابان، یک کد یونیک

هر کودک کار و خیابان، یک کد یونیک