مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 مهر 1401 ساعت 10:522022-10-14فرهنگي

4 پرونده صنایع دستی ایرانی در انتظار جهانی شدن/موزه صنایع دستی افتتاح می شود


معاون صنایع دستی و هنرهای دستی وزارت میراث فرهنگی گفت: عبا بافی روستای بحیری از توابع شهرستان دشتی بوشهر، کبور بافی دزفول استان خوزستان، نساجی سنتی کاشان از استان اصفهان و شهرجهانی صنایع دستی رشت هم از جمله پرونده های در دست اقدام برای ثبت جهانی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، مریم جلالی معاون صنایع دستی و هنرهای دستی وزارت میراث فرهنگی در جمع خبرنگاران درباره آثار در انتظار ثبت جهانی اظهار کرد: عبا بافی روستای بحیری از توابع  شهرستان دشتی بوشهر، کبور بافی دزفول استان خوزستان، نساجی سنتی کاشان  از استان اصفهان و شهر جهانی صنایع دستی  رشت هم از جمله پرونده های  در دست اقدام برای ثبت جهانی است.

 معاون صنایع دستی و هنرهای دستی وزارت میراث فرهنگی گفت: داوری های مربوط انجام شده و امیدواریم در جشنواره  فجر صنایع دستی در هفته ملی صنایع دستی در تهران میزبان ارزیابان شورای عالی باشیم و ثبت چهار شهر جهانی را انجام دهیم.

وی افزود: از دیگر پرونده هایی که در نوبت هستند، مربوط به حوزه نساجی به ویژه در حوزه نساجی است.

جلالی با تأکید بر شبکه ای کردن صنایع دستی در کشور گفت: فقط  تمرکز بر تولید یا در بازارچه و یا بسته بندی کفایت نمی کند، چه بسا که هنرهای دستی در کشور وجود داشتند اما به دلایل مختلفی از گردونه تولید خارج شده اند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

4 پرونده صنایع دستی ایرانی در انتظار جهانی شدن/موزه صنایع دستی افتتاح می شود

4 پرونده صنایع دستی ایرانی در انتظار جهانی شدن/موزه صنایع دستی افتتاح می شود