مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 22 مهر 1401 ساعت 19:022022-10-14اجتماعي

اقدامات کنترلی برای جلوگیری از خسارت و پیشروی آفات در مناطق جنگلی مازندران


کارشناس ارشد گیاه پزشکی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری گفت: اقدامات کنترلی برای جلوگیری از بروز خسارت و پیشروی آفات در مناطق جنگلی مازندران انجام شد.

- امین وطن دوست کارشناس ارشد گیاه پزشکی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری امروز درباره وضعیت آفت در جنگل های مازندران در گفت وگویی، اظهار کرد: به منظور حفظ و احیای گونه ارزشمند شمشاد بحث محلول پاشی در مناطق سنگده ساری و لوجنده بهشهر در دستور کار قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه امسال سه مرحله محلول پاشی در سنگده ساری انجام شده و مراحل محلول پاشی در منطقه لوجنده بهشهر در مراحل پایانی است، افزود: با انجام اقدامات لازم طی چهار سال گذشته در مناطق سنگده ساری و لوجنده بهشهر توانستیم گونه شمشادها را حفظ کنیم و این مناطق عاری از آفت است.

کارشناس ارشد گیاه پزشکی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران ـ منطقه ساری با اعلام اینکه جمعیت آفت شب پره شمشاد در سایر مناطق استان نیز پایین آمده است، تصریح کرد: برخی از مناطق استان با توجه به پایین آمدن جمعیت افت، سرسبز شده و جوانه زدند که امیدواریم با سرد ماندن هوا سرسبز بمانند، ولی اگر در شمالی در سطح 300 هکتار،اضافه کرد: همچنین در بحث مبارزه یا آفت پروانه سفید آمریکایی نیز عملیات محلول پاشی د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدامات کنترلی برای جلوگیری از خسارت و پیشروی آفات در مناطق جنگلی مازندران

اقدامات کنترلی برای جلوگیری از خسارت و پیشروی آفات در مناطق جنگلی مازندران