مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مهر 1401 ساعت 09:422022-10-15اقتصادي

مشکلی در تامین نهاده های دام و طیور چهارمحال و بختیاری نداریم


معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: امسال 400 تن ذرت علوفه ای در استان تولید شد که نیاز دامداران حدود 180 هزار تن است و مازاد آن نیز به استان های همجوار ارسال می شود.

- سیدعباس میراحمدی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: 214 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت پنج میلیون و 200 هزار قطعه در هر دوره و تولید سالانه 27 هزار تن گوشت مرغ در استان فعال است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: عمده نیاز نهاده طیور گوشتی در استان ذرت و سویا است که سالانه 70 هزار تن ذرت و 35 هزار تن سویا در سامانه بازارگاه تامین و در اختیار پرورش دهندگان قرار می گیرد.

وی پیرامون تامین کنسانتره و علوفه مورد نیاز دامداران، ادامه داد: کنسانتره مورد نیاز دام سالانه حدود 403 هزار تن است که به میزان کافی تامین و دامداران می توانند سهمیه مورد نیاز خود را از سامانه بازارگاه خرید کنند.

میراحمدی با اشاره به اینکه در تامین نهاده دام و طیور نگرانی نداریم، بیان کرد: ذرت علوفه ای در سال جاری به میزان 400 هزار تن در استان تولید شد که نیاز دامداران حدود 180 هزار تن است و مازاد آن نیز به استان های همجوار ارسال می شود.

وی درخصوص سایر منابع علوفه ای از جمله یونجه، گفت: نیاز دامداران به این محصول حدود 285 هزار تن است که حدود 40 در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلی در تامین نهاده های دام و طیور چهارمحال و بختیاری نداریم

مشکلی در تامین نهاده های دام و طیور چهارمحال و بختیاری نداریم