مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مهر 1401 ساعت 12:522022-10-15اقتصادي

مُدرنا برای سرطان پوست واکسن می سازد


شرکت داروسازی مُدرنا پس از توفیق قابل توجه در ساخت واکسن کرونا اکنون به سراغ هدف اصلی خود یعنی توسعه واکسن سرطان بازگشته و قصد دارد با همکاری یک غول داروسازی دیگر به نام مرک(Merck) یک واکسن سفارشی علیه سرطان پوست تولید کند.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک و به نقل از سی ان بی سی، شرکت مدرنا(Moderna)، شرکتی که پس از ساخت واکسن کووید-19 به شهرت رسید، با شرکت داروسازی مشهور مرک(Merck) همکاری می کند تا واکسنی سفارشی و شخصی سازی شده علیه سرطان پوست تولید کند.

این واکسن در صورت موفقیت آمیز بودن در بیماران پرخطر مبتلا به ملانوما که کشنده ترین سرطان پوستِ شناخته شده است، استفاده خواهد شد.

این دو شرکت از سال 2016 توافقنامه ای برای توسعه و فروش واکسن مبتنی بر فناوری mRNA امضا کرده اند و پیشرفت چشمگیری در استفاده از واکسن شخصی سازی شده سرطان (PCV) موسوم به mRNA-4157/V940 به عنوان یک گزینه درمانی تحقیقاتی در ترکیب با درمان آنتی بادی مونوکلونال تایید شده توسط FDA متعلق به شرکت مِرک موسوم به KEYTRUDA داشته اند.

در بیانیه مطبوعاتی شرکت مِرک آمده است: اکنون مرک با پرداخت مبلغ 250 میلیون دلار به مدرنا موافقت کرده است که راه را برای توسعه بیشتر و تجاری سازی این واکسن هموار می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مُدرنا برای سرطان پوست واکسن می سازد

مُدرنا برای سرطان پوست واکسن می سازد