مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مهر 1401 ساعت 13:122022-10-15پزشكي

بستری یک بیمار تأییدشده مبتلا به وبا در استان اردبیل/ شستن دست ها جدی گرفته شود


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل، جواد ابیش وند پیش ازظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت بیماری وبا در استان اردبیل، اظهار کرد: هم اکنون یک بیمار تأییدشده مبتلا به وبا بستری بوده و از چند بیمار مشکوک هم نمونه برداری شده که منتظر جواب آزمایش آن ها هستیم.

وی افزود: محیط های نمونه برداری اسهال به کلیه مراکز خدمات جامع سلامت، خانه های بهداشت پایگاه های بهداشت و بیمارستان ها توزیع شده و آزمایش آن رایگان است.

شستن دست ها جدی گرفته شود  رییس گروه مبارزه با بیماری های واگیر دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: پس از استفاده از سرویس های بهداشتی عمومی در مدارس، دانشگاه ها و.

، حتماً شستن دست با آب و صابون جدی گرفته شود.

شهرام حبیب زاده، متخصص بیماری های عفونی در استان اردبیل نیز در این زمینه بیان کرد: مهم ترین و نشانه اصلی بیماری وبا، اسهال آبکی شدیدا ترشحی است که باعث کاهش قابل توجه آب بدن شده و به دنبال آن افت فشارخون و عوارض کلیوی به وجود می آید و این اسهال معمولاً بدون تب، بدون بوی خاص، نسبتاً مداوم و تقریبا غیرقابل کنترل است.

مصرف خودسرانه داروهای ضداسهال در بهبودی وبا تأثیری ندارد حبیب زاده تصریح کرد: درمان اصلی این بیماری، جایگزین شدن آب الکترولیت است و مصرف خودسرانه داروهای ضداسهال، صرفا باعث قطع ظاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بستری یک بیمار تأییدشده مبتلا به وبا در استان اردبیل/ شستن دست ها جدی گرفته شود

بستری یک بیمار تأییدشده مبتلا به وبا در استان اردبیل/ شستن دست ها جدی گرفته شود