مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مهر 1401 ساعت 14:072022-10-15اجتماعي

بیش از سه هزار نفر از جامعه معلولین البرز نابینا هستند


در استان البرز حدود 40 هزار نفر معلول تحت پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد سه هزار و 300 نفر را افراد کم بینا و نابینا تشکیل می دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازروابط عمومی بهزیستی البرز، وجیهه محمدی فلاح روز شنبه 15  اکتبر مصادف با 23 مهرماه به مناسبت روز جهانی نابینایان در جمع خبرنگاران با اشاره به شعار امسال برای این روز گفت: شعار امسال از سوی بهزیستی کشور اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان نوید بخش حضور اجتماعی نابینایان نامگذاری شده است.

وی افزود: در استان البرز حدود 40 هزار نفر معلول تحت پوشش بهزیستی هستند که از این تعداد سه هزار و 300 نفر را افراد کم بینا و نابینا تشکیل می دهند.

وی با بیان داشت: این افراد خدماتی همچون هزینه صد در صدی دانشجویی و دانش آموزی، مستمری ماهانه، اعطای وام های اشتغالزایی و خوداشتغالی، تهیه مسکن و هزینه درمان و سایر خدمات درمانی و لوازم توانبخشی از سوی بهزیستی دریافت می کنند.

مدیر کل بهزیستی استان البرز افزود: ایجاد بستری مناسب برای یادگیری، مناسب سازی اماکن و معابر عمومی، شکوفای کردن توانایی ها، استقلال فرد در تحصیل، روشندلان در پیشرفت کشور اهداف بلندی هستند که برای آنان متصور هستیم.

وی یادآور شد: روشندلان عزیز ماننند همه شهروندان برای فعالیت اجتماعی خود نیازمند امکانات هستند، این مساله در کشورهای پیشرفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از سه هزار نفر از جامعه معلولین البرز نابینا هستند

بیش از سه هزار نفر از جامعه معلولین البرز نابینا هستند