مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مهر 1401 ساعت 18:222022-10-15حوادث

کتیبه سر در مسجد جامع بابل به سرقت رفت


کتیبه تاریخی مسجد جامع شامگاه چهارشنبه بیستم مهرماه به سرقت رفته و روز پنجشنبه به فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی مازندران گزارش داده شد.

- فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: سارقان اثر تاریخی کتیبه سر در مسجد جامع بابل هنوز مشخص نشده و علت آن از سوی مراجع قضایی در دست بررسی است.

  محمدرضا کردان در گفت وگو با تسنیم با اشاره به مفقود شدن کتیبه با قدمت و تاریخی سر در مسجد جامع بابل اظهار داشت: کتیبه تاریخی مسجد جامع شامگاه چهارشنبه بیستم مهرماه به سرقت رفته و روز پنجشنبه به فرماندهی یگان حفاظت میراث فرهنگی مازندران گزارش داده شد.

  وی با بیان اینکه پس از گزارش سرقت اقدامات اولیه و رایزنی ها با نامه نگاری به دستگاه قضایی انجام شده است، افزود: هم اکنون منتظر نتیجه دستگاه قضایی بر پیگیری و کشف این اثر باستانی و تاریخی از سوی سارق یا سارقان هستیم.

  کردان با تاکید براینکه هنوز سارقان کتیبه سردر مسجد جامع مشخص نشده است، گفت: طبق گفته هایی مبنی بر سرقت کتیبه از سوی اغتشاشگران تاکنون گزارشی ارائه نشده و پس از بررسی بیشتر اعلام می شود.

  فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران قدمت این کتیبه تاریخی را سال 1251 ه ق و دوره محمدشاه قاجار عنوان و بیان کرد: از آن دوره تاکنون این ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتیبه سر در مسجد جامع بابل به سرقت رفت

کتیبه سر در مسجد جامع بابل به سرقت رفت