مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 23 مهر 1401 ساعت 18:572022-10-15اجتماعي

بیش از 2 هزار نفر در ایلام دارای معلولیت بینایی هستند


حدود 2 هزار و 800 فرد دارای معلولیت نابینایی در استان هستند.

- حسین نورعلیوند مدیر کل بهزیستی استان ایلام صبح امروز در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام با اشاره به روز 23 مهر ماه که روز جهانی نابینایان با شعار اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان نوید بخش حقوق اجتماعی نابینایان نام گذاری شده است گفت: مناسب سازی مطلوب معابر و محیط های عمومی یکی از مشکلات افراد دارای معلولیت از جمله نابینایان در این استان است.

  وی افزود: در این زمینه همه دستگاه های اجرایی باید مشارکت کنند تا زمینه تردد آزادانه افراد دارای معلولیت در فضاهای عمومی را به عنوان یکی از حداقل حقوق های این افراد فراهم کنند.

مدیر کل بهزیستی استان ایلام بیان کرد: از مهم ترین طرح های این اداره کل اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر جامعه CBR است که عمده افراد دچار معلولیت نابینایی در قالب این طرح و در مناطق روستایی شناسایی شده اند.

نورعلیوند تصریح کرد: از مجموع 360 دانشجو دارای معلولیت استان حدود 60 نفر نابینا هستند که از حمایت های مالی این اداره کل استفاده می کنند.

وی از شناسایی حدود 2 هزار و 800 فرد دارای معلولیت نابینایی در استان خبر داد و افزود: از این تعداد یک هزار و 674 نفر مرد و یک هزار و 104 نفر زن بوده که در شهرستان های مختلف استان سکونت دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 2 هزار نفر در ایلام دارای معلولیت بینایی هستند

بیش از 2 هزار نفر در ایلام دارای معلولیت بینایی هستند