مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 مهر 1401 ساعت 07:372022-10-16سياسي

جلوه های باشکوهی از وحدت عملی شیعه و سنی در کردستان وجود دارد


رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: در کردستان بحمدالله شاهد جلوه هایی باشکوه از وحدت عملی در بین جامعه اهل سنت و تشیع هستیم، - حجت الاسلام سیدمحمد سادات رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان کردستان در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: با نگاهی گذرا به قرآن کریم می توان مبانی وحدت اسلامی را مورد مداقه و بررسی قرار داد.

وی افزود: اصل توحید و یکتاپرستی مهم ترین مبنای تحقق وحدت اسلامی است که قرآن کریم با مطرح کردن این اصل صحنه هایی از اتحاد مسلمین را در چنگ زدن به ریسمان الهی و تمسک به عروه الوثقی و پدید آمدن امت واحده با تکیه بر اصل توحید و پدیدارشدن انس و الفت و همدلی میان قلب ها را بیان می کند.

سادات، اطاعت از پیامبر گرامی اسلام و پایبندی به اوامر و تعلیم آن حضرت را عامل مهم دیگری از مبانی تحقق وحدت اسلامی و برچیدن نزاع و اختلاف در جامعه مسلمین برشمرد.

وی همچنین، حفظ رابطه عاطفی بین رهبران دینی و مردم و پایبندی به موازین اخلاقی و عفو و گذشت بین یکدیگر و گفت وگوی احترام آمیز بین اقوام و فرق مذهبی و تکیه بر مشترکات دینی و عدم اجبار در گرویدن به یک نگرش خاص را از جمله عوامل ایجاد یک وحدت معقول و منطقی ذکر کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جلوه های باشکوهی از وحدت عملی شیعه و سنی در کردستان وجود دارد

جلوه های باشکوهی از وحدت عملی شیعه و سنی در کردستان وجود دارد