مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 مهر 1401 ساعت 08:172022-10-16اقتصادي

تولید خودروی سواری با برند روز دنیا در آذربایجان شرقی


رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: به دنبال اخذ مجوز برای ایجاد خودروساز سوم با تولید محصولاتی با برند روز دنیا در استان هستیم که در این زمینه 45 شرکت دانش بنیان در حوزه خودرو در حال فعالیت هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، صابر پرنیان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی صبح امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد:  آذربایجان شرقی با دو هزار و 560 طرح صنعتی در حال اجرا در رتبه اول و با چهار هزار و 238 واحد صنعتی در رتبه چهارم کشور قرار دارد.

پرنیان گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید خودرو سبک در استان 330 هزار دستگاه خودرو است که امیدواریم تا پایان امسال با تحقق وعده خودروسازان تیراژ تولید خودرو در استان افزایش یابد.

تولید 30 درصد قطعات خودرو وی افزود: براساس آمار حدود 30 درصد قطعات مورد نیاز کشور در این استان تولید و عرضه می شود و در این میان بخش عمده ای از این واحدها براساس قراردادهای منعقد شده با شرکت های بزرگ خودرویی کشور، تأمین قطعات خودروهای تولیدی این شرکت ها را بر عهده دارند.

پرنیان گفت: در آذربایجان شرقی حداقل 170 واحد صنعتی قطعه سازی با میزان اشتغال پنج هزار نفر در حوزه خودرو در حال فعالیت هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید خودروی سواری با برند روز دنیا در آذربایجان شرقی

تولید خودروی سواری با برند روز دنیا در آذربایجان شرقی