مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 مهر 1401 ساعت 08:572022-10-16بين الملل

ماکرون توافق ترسیم مرز دریایی لبنان با رژیم صهیونیستی را تبریک گفت


رییس جمهور فرانسه با همتای لبنانی خود تلفنی گفت وگو و حصول توافق بین این کشور و رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرزهای دریایی را تبریک گفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، امانوئل ماکرون رییس جمهور ، میشل عون نیز با تشریح مراحل دستیابی به توافق گفت که مهم امضای اسناد لازم جهت آغاز عملیات حفاری و پس از آن استخراج نفت و گاز است و این امر می تواند نتایج مثبت برای ثبات لبنان و بهبود وضعیت دشوار اقتصادی آن داشته باشد.

عون پنج شنبه گذشته خبر داد که این کشور با نسخه نهایی توافق مرزبندی دریایی با فلسطین اشغالی موافقت کرده است؛ چرا که این توافق، با مطالبات لبنان همخوانی دارد و حافظ حقوق این کشور است.

در همین ارتباط الیاس بوصعب معاون رییس پارلمان لبنان و رییس هیأت مذاکره کننده لبنانی با میانجی گر آمریکایی در ترسیم مرزهای دریایی با رژیم صهیونیستی، چهارشنبه گذشته گفت که توافق به دست آمده یک پیروزی برای لبنان است.

او گفت: مذاکرات انجام شده در نهایت دشواری بود و تیم لبنانی اهمیتی به تبلیغات و ارعاب رسانه ای نداده این توافق یک پیروزی برای لبنان بود اما به معنای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی نیست.

پایان پیام/


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماکرون توافق ترسیم مرز دریایی لبنان با رژیم صهیونیستی را تبریک گفت

ماکرون توافق ترسیم مرز دریایی لبنان با رژیم صهیونیستی را تبریک گفت