مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 مهر 1401 ساعت 09:072022-10-16اقتصادي

شوک فیلترینگ به بازار سرمایه


اینترنت کشور از تاریخ 30 شهریور 1401 با محدودیت هایی همراه شد که در امری کم سابقه این اختلال برای بیست و چهارمین روز متوالی همچنان ادامه دارد.

این نابسامانی در حالی در مسیر خود در حال پیشروی است که در عصر کنونی بیش از هر زمان دیگری اینترنت به زندگی اقتصادی .

- ، بررسی ها حاکی از آن است که اختلال صورت گرفته در شبکه اینترنت در بلندمدت می تواند تقاضای موثر را کاهش دهد، چراکه با کاهش درآمد قابل تصرف در جامعه توانایی افراد در دست یابی به کالاها و خدمات موردنیاز کاهش یافته و بالطبع رفاه عمومی جامعه نیز دستخوش تغییر می شود.

  شوک فیلترینگ بر اساس آمار و اعداد منتشرشده در منابع متعدد، برآورد می شود که تنها حدود 11میلیون نفر شغل و 2 میلیون و 400 هزار کسب وکار در کشور وابسته به اینستاگرام است که در حال حاضر با فیلترینگ صورت گرفته ضرر و زیان هنگفتی به اقتصاد خانواده ها و کشور وارد می شود.

از طرفی به نظر می رسد زیان اقتصادی که به واسطه قطعی اینترنت در ایران روی داده است بیش از 5/ 1میلیون دلار در هر ساعت پیش بینی شده که در پلتفرم هایی همانند واتس اپ، اینستاگرام و توییتر و غیره بوده است.

همچنین سهم حدود 2/ 7 درصدی اقتصاد دیجیتال از تولید ناخالص داخلی ایران در مقایسه با سهم 30 درصدی شاخص یادشده در سایر کشورهای جهان خود حاکی از آن است که اقتصاد دیجی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شوک فیلترینگ به بازار سرمایه

شوک فیلترینگ به بازار سرمایه