مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 مهر 1401 ساعت 09:522022-10-16اقتصادي

میزبانی تالاب میقان از 5 هزار پرنده مهاجر


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، مهدی مصطفوی صبح امروز در بازدید از تالاب میقان اظهار کرد: کوچ پرندگان مهاجر از نیمه دوم شهریورماه هر سال آغاز می شود و تا ابتدای دیماه ادامه دارد که البته زمان کوچ بستگی به زمان بروز سرما دارد.

وی با اشاره باینکه تالاب میقان در مناطق مرکزی کشور، تنها تالاب دارای آب در فصل پاییز بوده و دارای قابلیت میزبانی پرندگان مهاجر است، افزود: در حال حاضر حدود 5 هزار قطعه انواع پرندگان مهاجر همچون انواع مرغابی، انواع پرندگان آبزی و کنار آبزی، آنغوت، خوتکا، تنجه و غازهای وحشی .

تالاب میقان را به عنوان مقصد خود در مرکز ایران انتخاب کرد ه اند.

مصطفوی با بیان اینکه  این زیستگاه مهم پرندگان مهاجران در فصل های پاییز و زمستان از 53 گونه پرنده مهاجر میزبانی می کند، گفت: تالاب میقان اراک در زمستان سالهای 1399 و 1400 با شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان روبرو بوده است و هر ساله سعی می شود پیش از وقوع بیماری و با در نظر گرفتن احتمالات آمادگی لازم را برای مواجهه با بیماری داشته باشیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر سعی شده است که طبق سال های گذشته تجهیزات انفرادی و سایر تجهیزات مورد نیاز  برای مقابله با شیوع احتمالی آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان  تهیه شود ، همچنین از شهریور ماه که احتمال ورود پرندگان مهاجر به تالاب وج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میزبانی تالاب میقان از 5 هزار پرنده مهاجر

میزبانی تالاب میقان از 5 هزار پرنده مهاجر