مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 مهر 1401 ساعت 13:222022-10-16پزشكي

سکوت شائبه دار در برابر واردات رمدسیویر آلوده


گزارشات رسمی سازمان غذا و دارو از واردات داروی آلوده رمدسیویر به کشور حکایت دارد؛ موضوعی که به رغم اهمیت آن، توضیح مشخصی در خصوص علت و تبعات آن، صورت نگرفته است.

سخنان و آمار های بهرام دارایی، رییس سازمان غذا و دارو در افتتاحیه هفدهمین دوره نمایشگاه ایران فارما، بار دیگر موضوع کهنه، اما همواره قابل توجه مافیای دارو را در کشورمان زنده کرد.

وی که در این مدت، به خاطر موضوعاتی، چون کمبود سرم، نبود دارو های آنتی بیوتیک و تبعات اجرای طرح بزرگ دارویار، زیر ذره بین و تیغ انتقاد نمایندگان مجلس و رسانه ها قرار دارد، با بیان آماری قابل تأمل از واردات داروی مشهور درمان بیماری کووید 19 یعنی رمدسیویر اعلام کرد که فقط در سال گذشته، 6هزار میلیارد تومان سهم این دارو، در سبد دارویی کشور بوده است.

دارایی که این میزان را یک آمار عجیب برای سبد دارویی کشور دانسته، توضیحی در خصوص میزان واردات سایر دارو های مربوط به درمان ویروس کرونا یا آمار های مهم مربوط به سال 1399 بیان نکرده است.

آمار های حیرت انگیز این سخنان، هنگامی که با آمار های علیرضا زالی، فرمانده وقت ستاد مقابله با کرونا در تهران که مردادماه سال گذشته مطرح شد، تطبیق داده می شود، بخش دیگری از ماجرا را برملا می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سکوت شائبه دار در برابر واردات رمدسیویر آلوده

سکوت شائبه دار در برابر واردات رمدسیویر آلوده