مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 مهر 1401 ساعت 17:022022-10-16اقتصادي

هدفگذاری اندونزی برای کاهش وابستگی به دلار و استفاده از ارزهای ملی


بانک مرکزی اندونزی تصمیم گرفته است وابستگی بازارهای مالی در این کشور به دلار را کاهش دهد و به سمت استفاده از ارزهای ملی برود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از تمپو، یکی از مقامات بانک مرکزی اندونزی اخیراً اظهاراتی را علیه استفاده از دلار در تراکنش های صادرات و واردات در این کشور مطرح کرده و خواستار آن شده که در مبادلات بین المللی از ارزهای ملی استفاده شود و وابستگی به دلار کاهش یابد.

نوگورهو جوکو پراستوو، یکی از مقامات بانک مرکزی اندونزی گفته که اکثر مبادلات تجاری اندونزی به ارزهای خارجی و غالبا به دلار انجام می شود.

وی تاکید کرده است 90 درصد تراکنش های واردات و صادرات اندونزی به دلار انجام شده و این در حالی است که فقط 10 درصد کالاهای صادراتی اندونزی به آمریکا می رود و از نظر ارزش مالی هم فقط 5 درصد صادرات اندونزی به آمریکاست.

  پراستوو می گوید: مبادله به ارزهای خارجی هزینه مبادله ارزی دارد و زمانی که به دلار انجام می شود، هزینه مبادلات ارزی آنها دو برابر می شود.

وی می گوید: ایجاد یک نظام دوجانبه پرداخت به ارزهای ملی می تواند این مشکل را حل کند.

این مقام اندونزیایی می گوید: 4 کشور توافق کردند تا با اندونزی بر اساس ارزهای ملی مبادله کنند که شامل چین، ژاپن، تایلند و مالزی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدفگذاری اندونزی برای کاهش وابستگی به دلار و استفاده از ارزهای ملی

هدفگذاری اندونزی برای کاهش وابستگی به دلار و استفاده از ارزهای ملی