مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 مهر 1401 ساعت 18:022022-10-16اقتصادي

ایجاد مزارع الگویی زرشک در خراسان جنوبی/ ضرورت رفع موانع صادرات


معاون وزیر جهاد کشاورزی با اعلام آمادگی ایجاد مزارع الگویی زرشک در خراسان جنوبی گفت: باید موانع صادرات این محصول مزیت دار کشاورزی برطرف شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زیرکوه، سید مجتبی خیام نکویی معاون وزیر جهاد کشاورزی امروز در مراسم نخستین جشنواره ملی زرشک خراسان جنوبی اظهار داشت: آمادگی برای ثبت، حمایت و رفع مشکلات 2 مزرعه الگویی زرشک در استان را داریم.

وی افزود: در سال جاری ایجاد 40 مزرعه الگویی فناوری و نوآوری کشاورزی در کشور پیش بینی شده که به منظور حمایت از اقتصاد منطقه خراسان جنوبی آمادگی داریم که 2 مزرعه الگویی زرشک را ثبت و به طور ویژه حمایت کنیم تا برخی مشکلات و چالش ها این حوزه برطرف شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: بخش کشاورزی متولی تامین امنیت غذایی کشور است و بسیاری از دستگاه های اجرایی در این حوزه مسئولیت پذیر هستند، اما متاسفانه همه نقش آفرینی نکرده اند.

خیام نکویی یادآور شد: بعد از انقلاب اسلامی بخش کشاورزی، به عنوان بخشی مستقل در نظر گرفته شد و اگر بخواهد اتفاق بزرگی در این حوزه بیفتد باید هم قوه مقننه و قوه مجریه و هم وزارت جهاد کشاورزی نقش آفرینی کنند.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مسئله درجه یک کشور، امنیت غذایی است، خاطرنشان کرد: آیا ما به بخش کشاورزی به عنوان امنیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد مزارع الگویی زرشک در خراسان جنوبی/ ضرورت رفع موانع صادرات

ایجاد مزارع الگویی زرشک در خراسان جنوبی/ ضرورت رفع موانع صادرات