مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 24 مهر 1401 ساعت 20:022022-10-16سياسي

صفری: نشست کمیسیون مشترک ایران و ونزوئلا در تهران برگزار می شود


معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه از برگزاری نشست کمیسیون مشترک ایران و روسیه در مسکو و همچنین نشست کمیسیون مشترک ایران و ونزوئلا در تهران خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، جلسه ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی با موضوع آخرین وضعیت توسعه مکران و دستاوردهای سفر معاون اول رییس جمهور به روسیه امروز یکشنبه 24 مهرماه به ریاست مهدی صفری، معاون دیپلماسی اقتصادی و دستاوردهای آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

صفری این سفر را بسیار موفق ارزیابی کرد و افزود: سفر اخیر با اولویت مباحث اقتصادی کشورهای حاشیه دریای خزر صورت گرفته است.

به گفته معاونت دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه تمام پیشنهادات اجرایی ایران در این سفر با موافقت طرف روسی و سایر همسایگان خزر همراه بوده است از جمله ایجاد منطقه آزاد تجاری خزر، ترانزیت مشترک در دریای خزر، رفع موانع گمرکی و ایجاد دبیرخانه برای پیگیری مصوبات.

همچنین مقرر شد ایران میزبان بعدی اجلاس همسایگان خزر باشد.

صفری این سفر را از منظر دستاوردهای دوجانبه نیز حائز اهمیت خواند و افزود: معاون اول رییس جمهور در این سفر با نخست وزیر روسیه، قزاقستان و تاجیکستان دیدار داشت و بحث هایی از جمله خرید غلات، صادرات محصولات کشاورزی، سواپ نفت و گاز و پیگیری و رفع موانع مبادلات دوجانبه در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صفری: نشست کمیسیون مشترک ایران و ونزوئلا در تهران برگزار می شود

صفری: نشست کمیسیون مشترک ایران و ونزوئلا در تهران برگزار می شود