مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 مهر 1401 ساعت 09:472022-10-17اقتصادي

خشکسالی ساز کوچ عشایر کرمانشاه را یک ماه زودتر نواخت


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه زمان کوچ عشایر به ییلاق را امسال اول الی 15 آبان ماه اعلام کرد و گفت: قبلا این زمان اول تا 15 آذرماه بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمانشاه، انشالله کولانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در نشست کارگروه استانی مدیریت چرا و کوچ پاییزه عشایر، اظهار کرد: در استان کرمانشاه یک میلیون و 700 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی اعم از جنگل و مراتع وجود دارد.

وی ادامه داد: در سال هایی که بارش سالیانه و فصلی مناسبی داشته باشیم به طور میانگین 311 هزار تُن علوفه تولیدی خواهیم داشت که حدود یک میلیون و 500 هزار واحد دامی مجاز از نظر تخصصی و ظرفیت مراتع از آن تعلیق می کنند و همچنین 61 هزار خانوار عشایر و دامدار از طریق آن معیشت و نیاز جامعه به به مواد گوشتی و لبنیاتی را تأمین می کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: سال 1400 و 1401 در خصوص مراتع و پوشش با دو مشکل مواجه بودیم در وهله اول بارندگی مناسبی را نداشتیم و دوم دام موجود هم بیش از دو برابر در استان وجود داشت.

این یعنی نصف شدن خوراک هر دام و از طرفی وارد کردن ضربه شدید به مراتع، به هر حال باید وضعیت عشایر زحمت کش هم با توجه به خشکسالی و تورم موجود برای تهیه علوفه مورد نیاز درک کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی ساز کوچ عشایر کرمانشاه را یک ماه زودتر نواخت

خشکسالی ساز کوچ عشایر کرمانشاه را یک ماه زودتر نواخت