مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 مهر 1401 ساعت 11:472022-10-17اقتصادي

سرشماری کلنی های زنبور عسل در همدان/ رشد 10 درصدی تولید


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان با اشاره به سرشماری کلنی های زنبور عسل شهرستان همدان گفت: امسال پیش بینی می شود تولیدات زنبور عسل در شهرستان همدان رشد 10 درصدی داشته باشد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از همدان، رحمان ایرانپور ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به همزمان بودن سرشماری کلنی های زنبور عسل در سراسر کشور، این طرح نیز در شهرستان همدان از تاریخ 16 مهرماه سال جاری آغاز شده و تا 28 مهرماه ادامه دارد.

وی گفت: کار سرشماری زنبورداری های شهرستان توسط کارشناسان اداره تولیدات دامی شهرستان و مراکز خدمات در حال انجام است که اطلاعات جمع آوری شده شامل تعداد کندو، نوع کندو، نوع زنبور و ملکه، مشخصات زنبوردار، محصولات تولیدی و.

همگی در سامانه پهنه بندی ثبت خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان افزود: با توجه به ثبت اطلاعات به زنبورداران مجوز کوچ و در صورت تامین نهاده ها و تامین اعتبار، نهاده و تسهیلات در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

وی افزود: طبق آخرین آمار سال های گذشته شهرستان همدان با دارا بودن 262 زنبوردار فعال با تعدادی بالغ بر 18 هزار کلنی زنبور عسل به این امر اشتغال داشته که به طور متوسط هر کندو بین 8 تا 15 کیلوگرم عسل تولید می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرشماری کلنی های زنبور عسل در همدان/ رشد 10 درصدی تولید

سرشماری کلنی های زنبور عسل در همدان/ رشد 10 درصدی تولید