مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 مهر 1401 ساعت 11:572022-10-17سياسي

چگونه در اندیشه رهبر انقلاب، مصلحت متضمن حقیقت و کارآمدی است


برخی با دشمنی با مفهوم مصلحت و تقلیل نمایی آن با حقیقت می خواهند حکومت دینی را منتفی کنند یا می خواهند نظام را در تنگنا و بن بست قرار دهند.

- خبرگزاری فارس، یادداشت- محسن سلگی: با عناصر معنایی بیان شده دیگر در بیانات مذکور- یعنی روزآمدی، کل بینی در عین لزوم توجه به جزییات و اثربخشی- ارتباط دهم تا هم حقیقت مفهوم مصلحت و نسبت آن با حقیقت و شریعت و هم فاصله گذاری های تلقی رهبر حکیم انقلاب با تلقی های سکولار روشن شود.

لازم به یادآوری است که رهبر انقلاب فرمودند مسئله مصلحت جزو مسائل درجه یک انقلاب اسلامی بوده و اشاره کردند که این مفهوم در نزد امام راحل به قدری مهم است که غفلت از آن حتی بعضاً موجب شکست اسلام می شود)نقل مضمون).

رهبر انقلاب، در مقابل هم دانستن ِ مصلحت در مقابل حقیقت و حکم شریعت را غلط معرفی کردند و تصریح کردند که لازمه تشخیص صحیح(عمدتاً در مقام معرفت یا کشف حقیقت) شناخت موضوع(شناخت مسأله) و شناخت مصلحت(عمدتاً راه حل)  است(معادل های داخل پرانتز در این پاراگراف از نویسنده است).

رهبر حکیم انقلاب همچنین اعتبار قوانین مورد بررسی در مجمع را تا زمانی دانستند که مصلحتْ جاری است و خاطرنشان کردند: در موضوع سیاست های کلی نیز نباید نگاه افراطی یا تفریطی داشت زیرا هم گنجاندن مسائل آرمانی و هر چیز مفید برای کشور به عنوان سیاست کلی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه در اندیشه رهبر انقلاب، مصلحت متضمن حقیقت و کارآمدی است

چگونه در اندیشه رهبر انقلاب، مصلحت متضمن حقیقت و کارآمدی است