مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 مهر 1401 ساعت 12:022022-10-17فرهنگي

نمد سنتی کرمانشاه زیبایی و هنر اصیل ایرانی


یکی از زیباترین لوازم داخل خانه که از گذشته تا الان در بین ایرانی ها و کشورهای خاورمیانه شهرت و رونق قابل توجهی دارد نمدهای سنتی می باشد.

- بسیاری از افراد مایل به استفاده از نمونه های بزرگ نمد می باشند که از آن به عنوان گلیم فرش یا زیر انداز استفاده می کنند و دکوراسیون خاص و متفاوتی را برای منزل خود به وجود می آورند برخی دیگر از افراد نیز برای این امر از نمونه های کوچک تر آن استفاده می کنند که به عنوان پا دری یا دم دری استفاده می شوند.

از ویژگیهای بارز لباسهای نمدی است که در تابستانها خنک و در زمستانها گرم می باشد، افرادی که می خواهند نمد را تهیه کنند به این صورت عمل می کنند که ابتدا نقش مورد نظرشان را با پشمهای رنگی بر روی یک پارچه ی کرباس قرار می دهند سپس پشمها و را بر روی پارچه می پیچند.

به دلیل اینکه نمدها در اشکال و اندازه های مختلف تولید می شوند، نمد سنتی کرمانشاه از نفیس ترین انواع نمد تولید شده در کشور است که دارای کیفیتی درجه یک و از استحکام بسیار بالا برخوردار است و به عنوان یک عایق رطوبتی  بوده و می توان در مناطق روستایی و شهری از انواع این ابزار و زیرانداز بسیار مفید و نرم استفاده کرد.

نمد توسط افرادی خاص و به صورت تخصصی تولید می شود و معمولا نمد را با پشم رنگ نشده تولید می کنند تا بتوانند نقش های روی نمد را با استف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نمد سنتی کرمانشاه زیبایی و هنر اصیل ایرانی

نمد سنتی کرمانشاه زیبایی و هنر اصیل ایرانی