مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 مهر 1401 ساعت 12:322022-10-17اقتصادي

تحقق اهداف مناطق آزاد در گرو شفافیت/ خبری از اطلاعات مناطق آزاد نیست


گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، باوجوداینکه شفافیت اقتصادی یک مفهوم گسترده است، اما هنگامی که عموم یک کشور در خصوص چرایی، چگونگی، مقدار و حجم مبادله اقتصادی، - وزیر امور اقتصاد و دارایی از انتشار صورت های مالی 400 شرکت در کدال خبر داد؛ اما سهم مناطق آزاد تجاری صنعتی در این شفافیت اندک بوده و همین عدم شفافیت سبب زمین فروشی گسترده در این مناطق شده است.

گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، باوجوداینکه شفافیت اقتصادی یک مفهوم گسترده است، اما هنگامی که عموم یک کشور در خصوص چرایی، چگونگی، مقدار و حجم مبادله اقتصادی، اطلاعات در دسترس و دقیقی داشته باشند، شفافیت محقق می شود.

یکی از اصلی ترین ایرادات نظام اقتصادی ایران نیز بحث عدم شفافیت بوده است، باوجوداینکه کارشناسان اقتصادی شفافیت را سبب افزایش اعتماد عمومی و مبارزه با فساد اعلام کرده اند، اما در سالیان اخیر دولت ها در این مسیر اقدامات مؤثری انجام نداده اند.

هرچند در دولت سیزدهم اقداماتی در این زمینه صورت گرفته است، اما همچنان از نظر شفافیت اقتصادی، کشور در وضعیت مطلوبی قرار ندارد و نیاز به یک انقلاب در این زمینه محسوس است.

گزارش شاخص ادراک فساد که در سال 2020 میلادی منتشر شد نیز نشان دهنده رتبه ضعیف ایران است، این گزارش که توسط سازمان شفافیت بین الملل منتشر می شود، رتبه ایران ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحقق اهداف مناطق آزاد در گرو شفافیت/ خبری از اطلاعات مناطق آزاد نیست

تحقق اهداف مناطق آزاد در گرو شفافیت/ خبری از اطلاعات مناطق آزاد نیست