مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 مهر 1401 ساعت 16:172022-10-17سياسي

قانون برخورد با نشر اکاذیب در فضای مجازی وجود دارد


رییس سابق فراکسیون فضای مجازی مجلس با بیان اینکه قانون برخورد با نشر اکاذیب در فضای مجازی وجود دارد، گفت: این قوانین باید توسط قوه قضاییه اجرا شود ضمن اینکه افرادی نیز به استناد همین قانون مجازات اسلامی تحت پیگرد قرار گرفتند.

- سیداحسان قاضی زاده هاشمی در گفت وگو با خبرنگار فارس در سرخس، گفت: هم در بحث فضای مجازی و هم در قوانین عامه برای دروغ پراکنی و انتشار مطالب کذب قوانینی داریم.

نماینده سرخس، فریمان، احمدآباد و رضویه در مجلس بیان کرد: ایراد تهمت، افترا و نشر اکاذیب در قوانین ما از جمله قانون مجازات اسلامی جرم انگاری شده است به خصوص در حوزه فضای مجازی که یک فضای رسانه ای نیز است این جرم انگاری طبق قانون مجازات اسلامی انجام شده است.

وی افزود: افرادی که چنین جرایمی را در فضای مجازی انجام می دهند یا شاکی خصوصی دارند یا اگر جرم آنها آثار اجتماعی داشته باشد، دادستان به عنوان مدعی العموم می تواند به موضوع ورود کند، چه این نشر اکاذیب و دروغ پراکنی در سطح شهرستانی بوده باشد و چه استانی و کشوری، دادستان هر منطقه می تواند به این موضوع از جایگاه حفظ حقوق عامه اعلام جرم کند.

قاضی زاده هاشمی با تاکید بر اینکه قانون برخورد با نشر اکاذیب در فضای مجازی وجود دارد، گفت: این قوانین باید توسط قوه قضاییه اجرا شود و افرادی نیز به استناد هم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قانون برخورد با نشر اکاذیب در فضای مجازی وجود دارد

قانون برخورد با نشر اکاذیب در فضای مجازی وجود دارد