مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 مهر 1401 ساعت 16:422022-10-17دانش

نامگذاری یک جنس گیاهی جدید به نام گیاه شناس ایرانی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جنس جدید آخانیا (Akhania)، گروه خواهری جنس کاروکزیلون (Caroxylon) است و از سه تا چهار گونه Akhania daghestanica، - یک جنس گیاهی جدید از تیره اسفنجیان – تاج خروسیان توسط تیمی از گیاه شناسان روسی به نام دکتر حسین آخانی، استاد گیاه شناسی دانشگاه تهران نامگذاری شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، جنس جدید آخانیا (Akhania)، گروه خواهری جنس کاروکزیلون (Caroxylon) است و از سه تا چهار گونه Akhania daghestanica، Akhania carpatha و Akhania canescens، تشکیل شده استمقاله مربوط به این جنس جدید گیاهی با عنوان Akhania, a new genus for Salsola daghestanica, Caroxylon canescens and C.

carpathum (Salsoloideae, Chenopodiaceae, Amaranthaceae) در مجله علمی PhytoKeys منتشر شده است.

دکتر حسین آخانی که در سال 1344 در خانواده ای کشاورز در روستای سنجان اراک متولد شده، لیسانس علوم گیاهی خود را در سال 1366 از دانشگاه شهید بهشتی و فوق لیسانس را در سال 1370 از دانشگاه تهران دریافت کرده است.

وی در دوره لیسانس پژوهش درباره گیاهان شورپسند را با مطالعه تالاب میقان در اراک آغاز کرد و در دوره فوق لیسانس علاوه بر همکاری با پروژه بین المللی فلئورا ایرانیکا، مونوگرافی جنس کویری آفتاب پرست را ایران با معرفی دو گونه گیاهی جدید به پایان رساند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نامگذاری یک جنس گیاهی جدید به نام گیاه شناس ایرانی

نامگذاری یک جنس گیاهی جدید به نام گیاه شناس ایرانی