مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 25 مهر 1401 ساعت 19:222022-10-17اجتماعي

کشف یک عنصر غیرمنتظره در دو سیاره فراخورشیدی


اخترشناسانی که با تلسکوپ وی ال تی (VLT) رصدخانه جنوبی اروپا (ESO) کار می کنند، از کشف عجیبی خبر داده اند،  به گفته آن ها، دو سیاره فراخورشیدی، - اخترشناسانی که با تلسکوپ وی ال تی (VLT) رصدخانه جنوبی اروپا (ESO) کار می کنند، از کشف عجیبی خبر داده اند،  به گفته آن ها، دو سیاره فراخورشیدی، علاوه بر ویژگی های عجیب و غریبی مانند ابر های فلزی که جواهرات مایع از آن ها می بارد، در جو خود دارای باریم (Ba) هستند که یک عنصر شیمیایی فوق العاده سنگین است.

دانشمندان عنصر سنگین باریم را در جو سیارات فراخورشیدی که در آنها عناصری مانند اکسیژن، کربن و هیدروژن وجود دارند، کشف کردند.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما، اخترشناسانی که با تلسکوپ وی ال تی (VLT) رصدخانه جنوبی اروپا (ESO) کار می کنند، از کشف عجیبی خبر داده اند،  به گفته آن ها، دو سیاره فراخورشیدی، علاوه بر ویژگی های عجیب و غریبی مانند ابر های فلزی که جواهرات مایع از آن ها می بارد، در جو خود دارای باریم (Ba) هستند که یک عنصر شیمیایی فوق العاده سنگین است.

  طبق مطالعه جدیدی که این تیم در مجله Astronomy & Astrophysics منتشر کرده ، باریم سنگین ترین عنصری محسوب می شود که تاکنون در جو یک سیاره فراخورشیدی کشف شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشف یک عنصر غیرمنتظره در دو سیاره فراخورشیدی

کشف یک عنصر غیرمنتظره در دو سیاره فراخورشیدی