مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 مهر 1401 ساعت 08:372022-10-18بين الملل

پهپاد های ارزانی که برتری هوایی 70 ساله آمریکا را نابود کرد


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در همین زمینه و در حالی که مقامات و رسانه های آمریکایی می گویند «پهپاد های فوق مدرن ایران، برتری هوایی هفتاد ساله آمریکا را به چالش کشیده است»، - رسانه های غربی به ویژه آمریکایی درباره قدرت پهپادی ایران دچار سرگیجه کامل شده اند.

آن ها از یک سو مدام درباره قدرت بالای این پهپاد ها جیغ می کشند و از طرف دیگر ادعا می کنند این پهپاد ها به دردنخور و عقب مانده است.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در همین زمینه و در حالی که مقامات و رسانه های آمریکایی می گویند پهپاد های فوق مدرن ایران، برتری هوایی هفتاد ساله آمریکا را به چالش کشیده است ، وبسایت صدای آمریکا به نقل از نهاد اطلاعاتی بریتانیا مدعی شد پهپاد های ایرانی کُند و به آسانی قابل هدف گیری هستند.

صدای آمریکا به نقل از گزارش های اطلاعات دفاعی وزارت دفاع انگلیس نوشت: پهپاد های نظامی شاهد-136 ساخت ایران که روسیه از آن ها در جنگ علیه اوکراین استفاده می کند، کُند و به سادگی قابل هدفگیری با پدافند هوایی هستند .

صدای آمریکا همچنین از قول بوریس کرمنتسکی، وابسته نظامی سفارت اوکراین در واشنگتن می نویسد: پهپاد های ایران چه قدر کاربرد دارند؟ سه یا پنج یا شش فروند از این پهپاد های شاهد را سرنگون کرده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پهپاد های ارزانی که برتری هوایی 70 ساله آمریکا را نابود کرد

پهپاد های ارزانی که برتری هوایی 70 ساله آمریکا را نابود کرد