مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 مهر 1401 ساعت 10:022022-10-18اقتصادي

جشنواره انگور هزاوه در استان مرکزی برگزار می شود


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اراک گفت: نهمین جشنواره انگور هزاوه از 1 تا 7 آبان ماه در روستای هزاوه در توابع شهرستان اراک برگزار می شود.

- محمدعلی آقازیارتی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک با بیان این که روستای هزاوه از قطب های مهم تولید انگور و مشتقات آن است، افزود: این منطقه با توجه به جاذبه های گردشگری مذهبی فرهنگی و اقتصادی به عنوان یکی از مناطق مهم نمونه گردشگری روستایی استان است.

وی با اشاره به اینکه جشنواره انگور هزاوه از یکم تا هفتم آبان ماه در کنار امامزاده سلطان سید احمد روستای هزاوه برگزار می شود افزود: این جشنواره به منظور معرفی آرایه های فرهنگی و بومی مرتبط با انگور  و در فصل برداشت این محصول در کنار جاذبه های بکر طبیعی و مذهبی روستا برگزار می شود.

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اراک خاطر نشان کرد: شیوه های سنتی، ابزار و ادوات و رسم های بومی متنوعی در زمینه انگور و تولید فرآورده های غذایی وابسته به آن در این روستا وجود دارد و به این دلیل برگزاری جشنواره یاد شده در دستور کار بخشداری و دهیاری و شورای اسلامی هزاوه با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و جهاد کشاورزی قرار گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره انگور هزاوه در استان مرکزی برگزار می شود

جشنواره انگور هزاوه در استان مرکزی برگزار می شود