مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 مهر 1401 ساعت 11:222022-10-18اقتصادي

صادرات 26 میلیارد دلاری ایران از صادرات گوشت ماهی خاویار


مدیر کل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان شیلات ایران رتبه ایران در تجارت ماهیان خاویاری را رده چهاردهم جهان دانست و گفت: سال گذشته ایران از تجارت گوشت خاویار حدود 26 میلیارد دلار درآمد ارزی کسب کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، ناصر کرمی راد امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خاویار تولید شده در دریای خزر یکی از با کیفیت ترین خاویارهای تولید شده در جهان است، اظهار کرد: ارزش غذایی و صادراتی خاویار در کشور بسیار زیاد است به طوری که می توان به راحتی به رشد اقتصادی کشور و استان های شمالی کمک کرد.

وی با اشاره به رتبه نخست ایران در تجارت خاویار گونه بلوگ یا عمده بین یک هزار و 200 تا یک هزار و 500 یورو ارزش گذاری شده است، افزود: هدف سازمان شیلات ارتقاء جایگاه و برند ماهیان خاویاری ایران در جهان است تا تولید این ماهیان ارزشمند در کشور حفظ شود.

کرمی راد یکی از دلایل شیلات از رعایت ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری، بازسازی ذخایر این گونه آبزیان دانست و بیان کرد: در سه استان شمالی کشور، چهار مرکز تکثیر و پرورش ماهیان خاویاری فعال است که 2 مرکز راهبردی آن در گیلان واقع شده است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به رهاسازی بچه ماهی در وزن های بالا گفت: با توجه به کاهش شدید گونه های خاویاری که از انواع به شدت در خطر انقراض است، سازم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات 26 میلیارد دلاری ایران از صادرات گوشت ماهی خاویار

صادرات 26 میلیارد دلاری ایران از صادرات گوشت ماهی خاویار