مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 مهر 1401 ساعت 11:572022-10-18بين الملل

خسران سیاست نفتی عربستان در سایه سرسپردگی به آمریکا


عربستان سعودی راهی برای حفظ امنیت و اقتصاد خود نخواهد یافت، جز اینکه ائتلاف هایی مستحکم و مشارکت واقعی با محیط عربی و اسلامی خود ایجاد کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، پایگاه خبری وعده های مستمر دولت سعودی نه حقوق ها و فرصت های شغلی افزایش یافته و نه مالیات بر ارزش افزوده لغو یا کاهش یافته است.

در عوض، مازاد مالی عربستان تنها به پروژه های میلیاردی محمد بن سلمان ، ولی عهد سعودی اختصاص می یابد که در چارچوب چشم انداز اقتصادی 2030 اوست که چشم اندازی مبهم و تاریک است.

در ادامه یادداشت آمده است:  به واقع، مفهوم قدرت کشورها با چندین موضوع مرتبط است که تفکیک آنها از یکدیگر دشوار است، به ویژه با توجه به نقشه درهم تنیده روابط و اتحادهای بین المللی که با وقوع جنگ ها و بحران ها بیشتر هم شده است.

بی تردید یکی از نقاط قوت عربستان سعودی اقتصاد آن است که از نفت آن به دست می آید و این کشور از بدو تأسیس بر سیاست نفت در برابر امنیت تکیه کرده است.

گاو شیرده تهدید به کتک می شود این مفهوم به این معنی است که آل سعود در ازای تعهد آمریکا برای حفاظت از امنیت عربستان سعودی تامین نیازهای جهانی نفت را تضمین می کند و این همان چیزی است که به عربستان اجازه داد تا با توجه به ثبات امنیتی تامین شده آن  توسط آمریکا، راه را برای پیشرفت خود هموا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خسران سیاست نفتی عربستان در سایه سرسپردگی به آمریکا

خسران سیاست نفتی عربستان در سایه سرسپردگی به آمریکا