مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 26 مهر 1401 ساعت 19:222022-10-18اقتصادي

ممنوعیت صید ماهیان خاویاری تا یکسال دیگر تمدید شد


مدیرکل دفتر بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی آبزیان ایران گفت: ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری در دریای خزر تا یکسال دیگر تمدید شد.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک، بر اساس اعلام وزارت جهادکشاورزی، آقای ناصر کرمی راد در حاشیه نشست تخصصی پرورش دهندگان ماهیان خاویاری کشور که در بندر انزلی برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق توافق 5 کشور حاشیه دریای خزر در کنوانسیون منابع آبزی دریای خزر، ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری به تصویب رسیده که امسال یازدهمین سال آن است و طبق توافق صورت گرفته یک سال دیگر این ممنوعیت ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به این که کشور ایران در بازسازی ذخایر خاویاری سابقه طولانی دارد که حتی تا صد سال نیز می رسد، افزود: ایران یکی از کشورهای پیشتاز در زمینه بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری است که می خواهیم آن را توسعه داده و در کنار ممنوعیت صید تجاری، بازسازی ذخایر انجام می شود.

وی با بیان این که صید در دریای خزر صورت می گیرد ولی هرچه که صید می شود، با هدف تولید و تکثیر به مراکز بازسازی ذخایر تحویل داده می شود، تصریح کرد: چهار مرکز بازسازی ذخایر ماهیان خاویاری در سه استان شمالی کشور داریم که دو مرکز استراتژیک بازسازی ذخایر ماهیان در استان گیلان، یک مرکز در مازندران و یک مرکز نیز در گلستان فعالیت دارند که ماهیان خاوی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت صید ماهیان خاویاری تا یکسال دیگر تمدید شد

ممنوعیت صید ماهیان خاویاری تا یکسال دیگر تمدید شد