مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 مهر 1401 ساعت 08:322022-10-19پزشكي

احتمال اوج گیری آنفلوانزای فصلی


مدیر گروه پیشگیری از بیماری های مرکز بهداشت گلستان از احتمال اوج گیری آنفلوانزا در سال جاری خبرداد و گفت: گروه های در معرض خطر واکسیناسیون را فراموش نکنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، علی باقری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با فرارسیدن فصل پاییز و هوای سرد شیوع آنفلوانزا شدت بیشتری می گیرد ولی خوشبختانه هنوز موردی در گلستان مشاهده نشده است.

مدیر گروه پیشگیری از بیماری های مرکز بهداشت گلستان افزود: با توجه به اینکه در چند سال اخیر به دلیل شیوع ویروس کرونا مردم فاصله گذاری اجتماعی را رعایت می کردند، آنفلوانزا شیوع زیادی نداشت اما با توجه به اینکه این ویروس هر چند سال یک بار دچار تغییرات آنتی ژنی می شود، احتمال دارد امسال با شدت بیشتری مردم را درگیر کند.

باقری ادامه داد: رعایت پروتکل های بهداشتی در شیوع بیماری های فصلی بخصوص آنفلوانزا و کووید 19 تأثیر بسزایی دارد و این موضوع باید در تجمعات، مدارس و دانشگاه ها جدی گرفته شود.

وی بر تزریق واکسن آنفلوانزا برای گروه های خاص تاکید کرد و افزود: افراد در معرض خطر و دارای بیماری های زمینه ای مانند دیابت و همچنین بیماران کلیوی و ریوی، سالمندان و زنان باردار باید واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احتمال اوج گیری آنفلوانزای فصلی

احتمال اوج گیری آنفلوانزای فصلی