مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 27 مهر 1401 ساعت 08:472022-10-19اقتصادي

کشت برنج در 7500 هکتار از اراضی لرستان


مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بیش از هفت هزار و 500 هکتار از مزارع استان به کشت برنج اختصاص یافته است، که میانگین برداشت در هر هکتار سه تن است که قیمت این محصول در بازار بسته به کیفیت آن حدود 80 تا 120 هزار تومان است.

- جواد طهماسبی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در خرم آباد اظهار داشت: بر اساس دستورات وزارت جهادکشاورزی به جز استان های شمالی نباید شاهد کشت برنج در سایر استان های کشور باشیم.

وی با بیان اینکه در همین راستا سازمان جهاد کشاورزی هیچگونه امکاناتی مانند کود و بذر در اختیار برنجکاران لرستانی قرار نمی دهد اما سود بالای برنج باعث شده خود کشاورزان بدون نیاز به دولت به این کشت ادامه دهند .

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: جهاد کشاورزی در راستای اجرای فرامین وزارت خانه به برنجکاران لرستانی کست جایگزینی مانند کلزا را معرفی کرده است که با استقبال خوبی مواجه شده است.

طهماسبی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از هفت هزار و 500 هکتار از مزارع استان به کشت برنج اختصاص یافته است، تصریح کرد: میانگین برداشت در هر هکتار سه تن بوده که میانگین قیمت این محصول در بازار بسته به کیفیت آن  80 تا 120 هزار تومان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت برنج در 7500 هکتار از اراضی لرستان

کشت برنج در 7500 هکتار از اراضی لرستان